10 خوراکی مفید و شناخته شده برای سلامت موها

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
ای ار عمده
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید

تبلیغات

تبلیغات

 10 خوراکی مفید و شناخته شده برای سلامت موها
اسیدهای چرب ضروری بدن را از ماهی های دیگر نظیر شاه ماهی، ساردین و  قزل آلا و  به همان اندازه از آووکادو، تخمه کدو و گردو تامین کنید.

2.گردو

گردو تنها مغزی است که حاوی مقدار قابل توجهی از اسیدهای چرب امگا3 می باشد. گردو همچنین غنی از بیوتین و ویتامین E بوده که به محافظت از DNA سلولها در برابر آسیب ها کمک می کنند. از آنجاییکه موها بندرت در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت می شوند، این مواد مغذی برای محافظت مو بسیار عالی می باشند. همچنین کمبود بیوتین بدن می تواند به ریزش مو منجر شود. گردو همچنین دارای مس می باشد که به حفظ رنگ طبیعی و  درخشندگی مو کمک می کند. سعی کنید از روغن گردو  در تهیه سس سالاد استفاده کنید یا به جای استفاده از روغن کانولا یا آفتابگردان، روغن گردو را  در پخت و پز خود به کار ببرید.

3.صدف خوراکی

صدفها سرشار از روی هستند، عنصری که کمبود آن می تواند منجر به ریزش مو ( حتی ریزش مژه ها)، و به همان اندازه خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر گردد. مصرف صدف  می تواند مقدار زیادی از نیاز روزانه بدن به روی را تامین کند. می توان مقداری از روی مورد نیاز بدن را از طریق غلات غنی شده و نان های سبوس دار دریافت کرد، همچنین صدفها می توانند مقداری از پروتئین مورد نیاز بدن را نیز تامین کنند. به یاد داشته باشید که 97 درصد ساختار مو را پروتئین تشکیل می دهد، پس بدون مصرف پروتئین کافی، بدن قادر به جایگزینی موهایی که روزانه  بطور طبیعی می ریزند، نمی باشد و حتی موها می توانند بسیار خشک و شکننده و ضعیف گردند.

اگر مصرف صدفها باب میلتان نبوده و یا در دسترستان نیست می توانید روی مورد نیاز بدن را از انواع مغزها، گوشت گاو و تخم مرغ دریافت کنید.

4.سیب زمینی شیرین

این سیب زمینی ها منبعی غنی آنتی اکسیدان بتا کاروتن می باشند که در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند. اساسا، هر سلول بدن ما بدون ویتامین کافی قادر به عملکرد درست نخواهد بود. این ویتامین همچنین به محافظت و تولید روغنهایی که پوست سر را تقویت می کنند کمک می کند. کمبود ویتامین A می تواند حتی به خارش سر و ایجاد شوره های آزار دهنده منجر شود.

هویج، طالبی، انبه، کدو حلوایی و زردآلو نیز منابع خوبی برای بتاکاروتن هستند.

5. تخم مرغ

منبع عالی پروتئین بوده و غنی از مواد معدنی کلیدی نظیر روی، سلنیوم، گوگرد و آهن می باشد. مخصوصا آهن بسیار مهم می باشد، زیرا به سلولها ی خونی برای حمل اکسیژن به فولیکولهای مو کمک می کند، و فقرآهن یا کم خونی یک دلیل عمده ریزش مو مخصوصا در بانوان می باشد.

شما همچنین می توانید آهن مورد نیاز بدن را از منابع حیوانی نظیر گوشت مرغ، ماهی و گوشت قرمز تامین کنید.

6.اسفناج

آهن، بتا کاروتن، فولات و ویتامین C موجود در اسفناج به حفظ سلامت فولیکول های مو و گردش مناسب چربیها در  پوست سر کمک می کنند. می توانید از سبزیجات پربرگ و تیره رنگ مشابه  نظیر  کلم  بروکلی، کلم سبز و برگ چغندر نیز استفاده کنید.

7.عدس

ریز ولی نیرومند!  این عضو از خانواده بقولات سرشار از پروتئین، آهن، روی و بیوتین بوده و این ویژگیها عدس را گزینه ای عالی برای گیاهخواران  و همچنین گوشت خواران می سازد. می توانید از حبوبات دیگر مثل دانه های سویا و لوبیا قرمز در درست کردن انواع سوپ و سالاد نیز استفاده کنید.

8.ماست کم چرب

برای تامین لبنیات مورد نیاز بدن از انواع کم چرب مثل ماست کم چرب استفاده کنید. ماست کم چرب سرشار از ویتامین B5 یا پانتوتنیک اسید( ترکیبی که در برچسب های محصولات مراقبت مو مشاهده می کنید) و ویتامین D می باشد. مطالعات نشان داده اند که رابطه مستقیمی بین مقدار ویتامین D و سلامت فولیکول های مو وجود دارد، اما نقش دقیق  این ویتامین هنوز مشخص نشده است. پنیر محلی، پنیر کم چرب و شیر کم چرب هم تاثیری مشابه ماست کم چرب دارند.

9.بلوبری یا ذغال اخته

این سوپر میوه های خوش رنگ سرشار از ویتامین C می باشند و به جرات می توان آنها را  سوپر قهرمان های مواد مغذی نامید. ویتامین C  برای گردش خون طبیعی در پوست سر حیاتی بوده و  از رگهای خونی کوچک که فولیکول های مو را تغذیه می کنند، محافظت می کند. کمبود ویتامین C در رژیم غذایی می تواند به شکستگی موها منجر شود. کیوی، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی و توت فرنگی نیز حاوی ویتامین C هستند.

10. گوشت مرغ خانگی یا ارگانیک

دریافت روزانه گوشت مرغ به دلیل اینکه حاوی ترکیبات ضروری برای  مو نظیر پروتئین، روی، آهن و ویتامین های گروه B می باشد، فوق العاده است. گوشت مرغ به دلیل دارا بودن ترکیبات فوق الذکر تارهای مو را قوی و فراوان می کند. به دلیل اینکه مو تقریبا از پروتئین ساخته شده است، مواد غذایی غنی از پروتئین به معنای واقعی کلمه، زیر ساخت های ضروری برای داشتن موهایی سالم را به ما می دهند.

نویسنده:

تاریخ: تابستان 1393 ساعت: 22:20

نظرات(0)

تعداد بازديد : 1121

به این پست رای دهید:

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش

تبلیغات

ورود کاربران


رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

امکانات جانبی

<--! code --> <--! code -->